Het verhaal van

Restaurant de Heerenkeet

Met uitzicht op de Oosterschelde en de Zeelandbrug geniet je hier van een heerlijke lunch of diner. Veel van de gerechten komen uit één van de wateren rondom het restaurants en worden geserveerd met lokale ingrediënten. Als een hartverwarmend familiebedrijf waar gastvrijheid in het DNA zit, ben je hier niet slechts een medewerker, maar een gewaardeerd lid van de familie. Wij spreken met gastvrouw Jennifer (schoondochter), chefkok Troy (zoon) en eigenaresse Marion (moeder).

Hoe merk je dat je werkt voor een familiebedrijf?

“Hier zijn we één hechte familie. Met in totaal acht personeelsleden, waarvan de helft familie is, is de sfeer gemoedelijk. We omarmen diverse culturen met respect voor eenieder, iets wat onze gasten ook opvalt. Toen onze chefkok Troy onlangs genomineerd werd als Beste Leermeester van het jaar, betrokken we iedereen, van afwasser tot schoonmaker, bij deze bijzondere gebeurtenis. Onze communicatielijnen zijn kort; start je bij ons in de spoelkeuken, dan staan de deuren naar groei wijd open. We waarderen elk aspect van het bedrijf, inclusief de afwas.”

 

Wat doen jullie aan goed werkgeverschap?

“Wij vinden het belangrijk om goed personeel te behouden. Dat betekent dat wij goed voor ze zorgen, ze op het gemak stellen en begeleiden, zowel op als naast de werkvloer. Jaarlijkse personeelsuitjes en deelname aan relevante evenementen, zoals Horeca en workshops, versterken onze band. Gezondheid staat bij ons hoog op de prioriteitenlijst. Iedere dag friet of frituur is niet oké. Zo zetten we 3 van de 5 dagen groenten en aardappelen op tafel. Ook krijg je de kans om aan te geven waar je behoefte aan hebt en goede werkafspraken te maken. Daartegenover verwachten we ook wat van jou terug. Het is een kwestie van geven en nemen. Verder delen wij de fooienpoot ook met alle medewerkers die gewerkt hebben. Zo heeft iedereen aan het eind van de maand een leuk extraatje. Feestdagen worden gevierd met een kleine attentie als blijk van waardering. Soms gebeurt het weleens dat we na werktijd samenkomen, wat bijdraagt aan werkplezier en loyaliteit.”

 

Waarom hebben jullie je aangesloten bij de Hospitality Hub?

“Het is een goede manier om contact te onderhouden met collega’s op het eiland en van elkaar te leren. Tegelijkertijd geeft het aan dat wij streven naar goed werkgeverschap. Niet alleen naar ons huidige personeel, maar ook naar potentiële medewerkers, wat ons een voorsprong geeft. Een groeiend netwerk van (toeristische) ondernemers die het beste met de Hospitality voor hebben en aantonen dat het een gezonde, toekomstig bestendige werkomgeving is.”